החלפת ירך בגישה קדמית – טיפים ועצות

החלפת ירך בגישה קדמית היא אחת מהאפשרויות הכירורגיות הטובות ביותר למי שצריך לעבור ניתוח החלפת מפרק ירך. יש הרבה סיבות שונות שבגללן צריך לעבור ניתוח מסוג זה. לרוב יש לעבור ניתוח מסוג זה או כתוצאה ממחלה או כתוצאה מתאונה שהיינו מעורבים בה (בין אם זה תאונה עצמית בה נפלנו ברחוב או בבית ובין אם זו להבדיל תאונת דרכים).  אנשים בני הגיל השלישי נוטים להיות מעורבים ביותר תאונות עצמיות מאשר אנשים בגילאים צעירים יותר והם נוטים להיפצע פציעות חמורות יותר מאנשים בגיל צעיר, בגלל היחלשות צפיפות העצם שלהם וחוסר שווי משקל שקורה לפעמים עם הגיל.

מידע נוסף בנושא החלפת ירך בגישה קדמית

אם הרופא המטפל שלנו המליץ לנו לעבור ניתוח להחלפת מפרק הירך, כדאי לנו לעשות הכול בשביל לברר מידע נוסף בנושא החלפת ירך בגישה קדמית. חשוב שיהיה לנו כמה  שיותר מידע, אודות כמה שיותר דרכי טיפול והתערבות בבעיות הפיזיות שלנו, כי זה יוכל לסייע לנו להרגיש בטוחים יותר בטיפול הרפואי שנבחר לקבל. אנחנו יכולים לשאול את הרופא האורתופד אליו אנחנו הולכים אודות אפשרויות טיפול שונות שעומדות לרשותנו ואז נוכל להרגיש הרבה יותר בטוחים בהליך הרפואי שנעבור – כי ידע זה כוח וגם במקרים מסוימים נחמה גדולה.

למי יש לפנות אם יש לנו בעיות בירך?

אם יש לנו בעיות בירך או כאבים בירך קודם כל עלינו לפנות לרופא המשפחה שלנו. אם רופא המשפחה שלנו יזהה שיש לנו דלקת או קרע במפרק של הירך או סדק בו, הוא יפנה אותנו להמשך בירור וטיפול אצל אורתופד מומחה. אורתופדים שונים מתמחים בסוגי בעיות בריאות שונות – יש אורתופדים מומחים לגב בעוד אחרים מתמחים בכתפיים או בצוואר. אם יש לנו בעיות בריאות מכל סוג שהוא בירך שלנו, אנחנו צריכים לפנות לאורתופד שתחום המומחיות שלו הוא בעיות ירכיים.

בסופו של דבר, חשוב מאוד שנדע לטפל בעצמנו ולקבל טיפול רפואי מתוך מקום של מודעות. ככל שנהיה יותר מודעים ומיודעים אודות האפשרויות הטיפוליות שיש מבחינה רפואית לבעיות הבריאות שלנו, כך יהיה לנו קל יותר להתמסר לטיפול ולקבל עזרה. אנחנו לא צריכים לפחד להתבייש או לשאול את הצוות הרפואי שאלות – עלינו לזכור שהוא שם בשביל לעזור לנו. ככל שנהיה מעורבים יותר בסוג הטיפול הרפואי שנקבל, כך נוכל להרגיש אתו יותר טוב והסיכוי שהוא יהיה מוצלח יהיה יותר גבוה.

צילום:freepik