תופעת כרסום לשם סיפוק

כלבים רבים מכרסמים חפצים שונים, זה גורם להם הנאה. פעמים רבות הבחנת בכלב שלך מכרסם בהנאה את נעלי הבית ולא הבנת מדוע? לשם סיפוק.

אתם חייבים לנקוט אמצעי זהירות, חובה להגביל את הצעצועים שאתם רוכשים לכלב שלכם, תנו לו שניים – שלושה צעצועים שונים. נקטו אמצעי זהירות כגון ריסוס, כך הכלב שלכם לא יכרסם פריטים חשובים ויקרי ערך.
אם הכלב שלכם ממשיך לעשות זאת למדו אותו להישאר במקום סגור, למשל מלונה, או כלוב אילוף. חובה עליכם לספק לכלב את הצעצועים בעת השהות במלונה.
 

טיפים נוספים מעולם אילוף הכלבים

כלבים - טיפים לשיפור ההתנהגות
 
טיפ 1 – מפגש עם אנשים
חשוב להבין שהכלב שלכם הגיע לסביבה חדשה, הוא צריך להתרגל לחוקים וכללים, זה דבר לא פשוט בכלל, אתם הבעלים של הכלב ולכן עליכם מוטלת החובה לעשות לו אילוף לכלבים רציני וללמד את הכלב חוקים וכללים.

טיפ 2 – אם יש לכם ילדים קטנים בבית למדו אותם להתקרב בשקט ובזהירות לכלב.

 

הכלב שלכם מפגין התנהגות חיובית? העניקו לו חיזוק חיובי כדוגמת חטיף או ליטוף.

טיפ 3 – חשוב מאד לתרגל את הפקודות סביבה נינוחה, כך הכלב שלכם ירגיש שהוא נמצא בסביבה אוהבת ותומכת, זה חשוב מאד להמשך התהליך.
 
טיפ 4 – פעם ראשונה מחוץ לבית כאשר הגור מתחיל להגיב לפקודות בבית או בחוץ אפשר לנסות לתרגל פקודות בסביבה רועשת יותר, כמו מעבר חצייה – לפני חצייה של כביש אמרו לכלב שלכם מה מותר ומה אסור.
 
טיפ 5 – היכרות עם מכונית
החלק האחורי של המכונית יכול להיות מקום מפחיד מאוד, אם אתם מתכנים נסיעה הנחו את הכלב להיכנס למכונית באמצעות חיזוק חיובי – בדרך כלל אוכל.
כאשר הכלב למד לשבת במכונית נסו להרגיל אותו לקול המנוע, בתמורה העניקו לו חיזוק חיובי ליטוף או מזון (אוכל או חטיפים לכלבים).
בהתחלה אל תיסעו לאורך זמן, תנו לכלב שלכם להתרגל, אם הכלב שלכם יושב בשקט ומציית להוראות הקפידו לתת לו חיזוק חיובי מזון או ליטוף.
 
טיפ 6 – משחק עם כלבים אחרים
הכלב שלך צריך לדעת ללמוד לשחק עם כלבים אחרים.
הכלב צריך ללמוד את שפת הגוף של הכלבים האחרים. לכן חשוב שתרגילו את הכלב שלכם להיות בסביבה של כלבים אחרים, כך הוא ילמד כללי התנהגות. זיכרו שהכלב הופרד מאימו ומאחיו בגיל צעיר, יש ללמד אותו כללים וחוקים כדי שידע כיצד צריך להתנהג, חשוב להקנות לכלב שלכם הרגלים נכונים.