וילנה באמת שווה לטיול?

טראקאי היא עיירה על שפת האגם וחשובה מבחינה היסטורית קרובה לווילנה ואידיאלית לטיול יום אם תרצו לצאת מהעיר. אתר חובה בליטא, יש כל כך הרבה טירות באירופה… אבל טראקאי עדיין שווה לראות. הוא נמצא במרחק של 25 דקות בלבד וטירת האי טראקאי היא אחד המקומות היפים באירופה. אנו ממליצים על טירת טראקאי כאחד ממקומות החופשה הטובים ביותר בווילנה, גם אם היא ממוקמת מחוץ לעיר.

זהו המקום המושלם ללכת לאיבוד לכמה ימים ומהווה תחנה פופולרית במסלול הטיול הבלטי

היא ידועה כאחת מערי ימי הביניים הטובות ביותר באירופה בזכות המבנים והסגנונות הארכיטקטוניים השמורים להפליא של הגותיקה, הרנסנס והניאו-קלאסיציזם. כנסיית קזימיר הקדוש, אוניברסיטת וילנה וכנסיית סנט ג'ון הם מהמבנים היפים בעיר בסגנון הבארוק.

בחלק המזרחי של העיר העתיקה

ליד נהר וילניה, כנסיית סנט אנה וכנסיית סנט ברנרד הם המונומנטים הגותיים החשובים ביותר בליטא. העיר העתיקה של וילנה היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו וממוקמת במפגש של שני נהרות גדולים בליטא. לווילנה יש עיר עתיקה יפה עם אדריכלות בארוק.

וילנה עצמה

היא היעד המושלם לחופשה בעיר, ויש הרבה מה לראות ולעשות בוילנה. לבראדלי ולי הייתה הזדמנות מדהימה להישאר בווילנה (בירת ליטא) ולהישאר בביתם של בלוגרים Tinggly. ממש לא ידעתי למה לצפות מווילנה או מליטא בכלל, ועכשיו אני יכול להגיד שזה גם אחד המקומות האהובים עליי שהייתי אי פעם.

לא ראיתי מישהו מזכיר את זה בין הערים הטובות ביותר בליטא לביקור

אבל זה באמת שווה ביקור. ידועה כאחת מעיירות הנופש בהן מבקרים בעיקר המקומיים, לדעתי שווה ביקור גם עבור אותם תיירים שרוצים ללכת קצת לאיבוד בליטא. זהו מקום מעניין בווילנה שהפך לאחת האטרקציות התיירותיות המוזרות והפופולריות ביותר בליטא.

זה היה אחד הדברים האהובים עלינו לעשות בוילנה ובכל עיר באירופה. סיור זה הוא דרך מצוינת לראות את המראות של לטביה וליטא בדרכך מריגה לווילנה. כדי לראות את כל המראות שביקרנו בהם ביום אחד, יידרשו 4 טיולים נפרדים מריגה ווילנה.

לקחנו סיור פרטי באוטובוס מריגה לווילנה ואנחנו מאוד שמחים שעשינו את זה ככה

אחרת אי אפשר היה לבקר בכל כך הרבה מקומות ביום אחד אם נעשה את זה בתחבורה ציבורית. זו הייתה דרך מצוינת לטייל בין ערים ולראות כמה מהמקומות שרצינו לראות בדרך. נהנינו מאוד לטייל איתו ואת המראות שיכולנו לראות בדרך, שהיו לוקחים הרבה יותר זמן, כמו טיולי יום מריגה או וילנה.

בפעם השנייה שהלכתי עם בעלי בשנת 2016, אחרי TBEX בשטוקהולם. התמזל מזלי לבקר בשלוש בירות בלטיות פעמיים – וילנה, ריגה וטאלין. התמזל מזלנו להגיע לכאן מהלסינקי ואנו ממליצים לראות את המדינות הלא מוערכות הללו בסיור הנהדר הזה.

מהבירה וילנה ועד למרחבים פתוחים רחבי ידיים כמו ירק הקורוני

יש הרבה מה לראות במדינה הזו, כמו גם מספר מפתיע של מוזיאונים יוצאי דופן ומעניינים כמו מוזיאון הדבורים ומוזיאון הכסף. סיור מהיר באטרקציות המרכזיות של העיר יכול להיות דרך מצוינת לראות את העיר תוך כדי ספורט ויציאה מהשבילים. המגוון הרחב של סגנונות אמנות, צבעים, חומרים וגדלי קירות פירושו שווילנה משופעת בכישרון אמיתי, כך שגם אם מדובר בהליכה שלוקחת זמן רב יותר, האמנות בהחלט שווה לראות.

כנסיית סנט אנה בווילנה היא אחד המבנים היפים בליטא, המורכבת ממגדלי לבנים ציוריים וחלונות רוזטה. הצריחים מתוארכים לשנת 1501 ועוצבו בסגנון גותי, ובתוך הכנסייה תמצאו תקרות גבוהות וספסלים מגולפים.

מגדל גדימינאס ממוקם על תל ענק בלב ליבה של העיר העתיקה של וילנה

מגדל גדימינאס ידוע יותר בליטא בתור טירת גדימינאס. תל יוצא דופן זה היה חלק משמעותי ממערכת ההתרעה ההגנתית של העיר מאז המאה ה-10 והוא ביתו של מגדל גדימינס, חלק מתמשך של הטירה אשר תופס תנוחה פופולרית מעל וילנה, ומציע נופים פנורמיים של העיר. העיר העתיקה למטה.

מבוך הגגות האדומים

ארמון הדוכסים הגדולים של ליטא והרחובות הצרים משם נראים באמת מדהימים. בנוסף, תהיו מוקסמים מהנוף של נהר נריס הזורם בעיר ומחיי העיר התוססים בחלקים שונים של וילנה. בטיפוס לפסגה, תוכלו ליהנות מנופים מדהימים של העיר העתיקה ושל המרכז המודרני של וילנה. אל תשכחו לטייל בחצרות הציוריות של אוניברסיטת וילנה, להתפעל מהארכיטקטורה הגותית של כנסיית סנט אנה ולטייל בשער השחר המרשים לפני הירידה ל- Vokieča gatve, שם תוכלו לשבת בבית קפה ולצפות באנשים.

לווילנה יש הרבה מה לעשות עבור כל המבקרים וזה בהחלט גולת הכותרת של כל טיול לבלטיקה

קל מאוד להתמצא בווילנה, מה שהופך אותה לעיר נהדרת לביקור. וילנה קטנה יותר מריגה, יש בה עיר עתיקה יפה (גדולה) וחסרה את הקסם המתוחכם של שתי הערים האחרות. וילנה גם היא קצת הררית והרחובות מעט מפותלים, כמעט מהמורות, וקל יותר ללכת שם לאיבוד מאשר בערים אחרות.

אני לא בטוח אם זה נובע מהעובדה שיש יותר אנשי עסקים או אנשים מאוניברסיטאות בווילנה

או שזה רק חלק מהתרבות של העיר. לא צריך "ללכת" לאוזופיס כדי לחוות את התרבות הרעננה והנון-קונפורמיסטית של וילנה. אם יש לכם שבוע, בקרו בווילנה ובריגה כדי לחוות את המורשת התרבותית המגוונת.